dimecres, 4 de juliol del 2012

Notes (esparses) d'un tour caribeny o coses que m'han passat tot voltant per USA, Haiti, Jamaica i Mèxic (nasío pa sufrí)

1.- A Miami gairebé tot està escrit en espanyol.
2.- A l'illa Cozumel (Mèxic) gairebé tot està escrit en anglès.
3.- Al Hilton de Miami, la Wi-Fi és de pagament (30 USD al dia!!!!).
4.- Als vaixells de "Royal Caribbean", la Wi-Fi és de pagament (65 centaus el minut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!).
5.- A l'hotel Barceló de playa del Carmen, la Wi-Fi és de pagament (13 USD al dia, i passades les 24 hores vam seguir connectats per la patilla, mexican style).
6.- A un bareto del moll del ferry de Cozumel, uns nachos i una Corona per quatre duros i la Wi-Fi GRATIS!!.
7.- Nadar amb dofins mola. Pel preu pagat, ens n'haurien d'haver regalat un exemplar per posar a la banyera de casa.
8.- A Tulum (ruïnes maies) si miraves massa estona una construcció el guarda es posava nerviós. A Xel-ha (ruïnes maies) podies pujar dalt de les piràmides, fer-te fotos, una barbacoa, penjar l'hamaca i baixar quan et rotés i el guarda et preguntava si havies disfrutat.
9.- Al Yucatan, quan diuen "haser de colon" volen dir cagar, no descobrir continents.
10.- A Haiti vaig descobrir que un paio parlant en presumpte anglès barrejat amb creole costa menys d'entendre que un malagueny parlant allò que parlen els malaguenys.
11.- A Jamaica vaig descobrir "Red Stripe" assegut a la terrassa d'una mansió colonial amb vistes a Montego Bay. Gran cervesa.
12.- Els nois d'American Airlines fan servir el català en els seus vols entre BCN i Miami.
13.- A Mèxic, passa un gringo per darrere meu i em crida "Força Barça!" em giro, i en perfecte català amb accent de Wisconsin, em diu que és un plaer tornar a sentir parlar català, que fa deu anys en va viure dos a Cornellà. Estic a punt d'abraçar-lo i proposar-lo per la Creu de Sant Jordi, la Medalla d'or del Parlament o en el seu defecte, una subscripció trimestral al "Serra d'Or".
14.- Al vol AA 2158 entre Cancun i Miami, a la fila dos, hi havia assegut Jose Mourinho. I jo amb la motxilla del Barça resintint la temptació de preguntar-li per la seva mare. La possibilitat que aparegués Pepe a la cobertura em va tallar el rotllo.
15.- Hotel Barceló: habitació 8833.
16.- Taxi de l'aeroport a casa: llicència nº 8833. Pa flipar, no? (i tinc proves per demostrar-ho, espavilats).
17 i últim.- Sí, era la puto Mourinho.

1 comentari:

  1. A Cambodja vam gaudir de wi-fi de franc a tots els hotels on vam estar, incloent un on no havia aigua calenta.
    La Red Stripe em va semblar molt bona com a cervesa que treu la set, molt millor que l'Estrella o la Bud, però com a cervesa per a gaudir com a copa és fluixeta.
    I sobre Mourinho ... posar-li el dit a l'ull? Com a mínim haguessis sortit al Marca i els del Sport haguessin demanat el teu indult :)

    Abraçada i fins aviat,
    Ivan.

    ResponElimina